گشت و گذار در درکه تهران
نوشته شده توسط : gheirati

درباره مناطق گردشگری تهران بسیار حرف زده ایم و شما را با این جاذبه ها آشنا کرده ایم، اما در این مقاله می خواهیم به سراغ درکه تهران برویم و شما را با این منطقه گردشگری برویم. اگر به تهران سفر کرده اید اما از درکه بازدید نکرده اید آخر و هفته خود را به این منطقه خوش آب و هوا و دلپذیر اختصاص دهید. برای آشنایی بیشر با درک تا انتهای این پست همراه مجله خبری گردشگری های هتل باشید.

همه چیز درباره درکه

درکه در محلات ییلاقی شمرون قرار گرفته است و در قسمت شمال غربی تهران می باشد. این محله در هم جواری رودخانه درکه می باشد و جذابیت این مکان را چندین برابر کرده است. درکه تهران قدمتی 800 ساله دارد. در این منطقه مقبره امام زاده سید محمد والی که از نوادگان امام سجاد بوده اند، قرار گرفته است. در بین اهالی این منطقه گفته می شود تمام سادات این منطقه خوش آب و هوا از نوادگان این امام زاده هستند.

چرا درکه ؟؟؟

زمانی که علت نامگذاری را از اهالی پرسیدیم گفتند "در " مخفف کلمه دره است و "که" نشانه تصغیر است که همان دره کوچک می باشد. اما در هنگام پرس و جو با افراد دیگری برخورد کردیم که داستان ها و روایت های دیگری می گفتند برای مثال عده ای دلیل نام گذاری را کفش هایی به اسم درگ می دانستند که در آن زمان استفاده می شده است و به مرور زمان اسم کفش ها درکه تغییر پیدا کرده است.

علت نامگذاری درکه تهران

دره کوهستانی درکه

دره کوهستانی درکه دارای ویژگی های خاصی می باشد، این کوه ها ارتفاعی نزدیک به 3800 متر دارند که قله شاه نشین گفته می شود. میانگین بارندگی در این ییلاقات به 300 تا 400 میلی متر می رسد و 21 نوع گونه گیاهی در این منطقه رشد می کند. این مسیر کوهنوردان زیادی را دیده است؛ پس اگر اهل کوهنوردی هستید، بازدید از این منطقه را از دست ندهید و از به همراه داشتن تجهیزات از یاد نبرید. چرا که در این فضا با چالش های مختلفی رو به رو می شوید.

امام زاده سید محمد والی

امام زاده والی از نوادگان امام سجاد می باشند که در زمان امامت امام رضا به ایران می آیند. یاران ایشان را برای زندگی به درکه می برند. سید محمد والی اولین ساکن درکه می شود و خود این زمین ها را آباد می کند و بعد وفات نیز در همین منطقه به خاک سپرده می شوند. شما در هنگام بازدید از درکه می توانید سری به این مکان مذهبی بزنید.

امام زاده والی در درکه تهران و ییلاقات

رودخانه درکه

رودخانه درکه در قسمت شرقی این منطقه قرار گرفته است، که از توچال و دامنه شاه نشین سرچشمه می گیرد. البته سرچشمه اصلی رودخانه هفت چشمه می باشد. طول این رود خانه به 15 کیلومتر می رسد و در مسیر این رود خانه آابشار های زیبا مانند آبشار بند عبد الله و آبشار کارا همچنین هفت حوض قرار گرفته است.

رود خانه درکه تهران

رستوران های درکه

رستوران های درکه از پر طرفدار ترین رستوران های تهران به حساب می آیند. که مشهور ترین آن ها اسپیو می باشد. این رستوران برای گذراندن وقت با دوستان و خانواده بسیار مناسب می باشد. منو این رستوران بسیار کامل می باشد، اما بیشتر مشتریان این رستوران علاقه مند به غذا های کبابی به ویژه شیشلیک می باشد. این رستوران زیر ساخت های گرمایشی را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا آنها در فصل سرما نیز به راحتی به درکه بیایند.

رستوران اسپیو در درکه تهران

کافه گیل درکه

یک فنجان چای یا قهوه در هوای پاک درکه و دور از شلوغی پایتخت برای هر کسی لذت بخش است. کافه گیل، محیطی عالی برای گذراندن یک عصر آرام می باشد. چرا که این کافه در کنار رودخانه قرار گرفته و صدای گذر آب روح همه را جلا می دهد.

کافه گیل درکه

چه زمانی به درکه برویم؟

رفتن به درکه تهران در تمامی فصل میسر است اما در فصل های بهار و تابستان بسیار خوش آب و هوا می باشد و خبری از سرما و یا گرما زیاد نیست. اما اگر تصمیم دارید در فصل های سرد به این منطقه بروید، حتما تجهیزات با خود ببرید تا با مشکلات رو به رو نشوید.

چه زمانی به درکه تهران برویم

هتل اوین نزدیک به درکه تهران

هتل اوین تهران در فاصله 8 دقیقه ای به درکه قرار گرفته است. این هتل چهار ستاره در سال 1348 شروع به کار کرده است این هتل به ورشگاه انقلاب نمایشگاه بین المللی نیز نزدیک می باشد. در هتل اوین امکان رزرو هتل ساعتی نیز برای مسافران وجود دارد. شما با اقامت در این هتل چهار ستاره می توانید از امکاناتی نظیر: رستوران چینی، رستوران بین المللی، استخر رو باز، امکانات برای رفاه معلولین، اینترنت در لابی و اتاق ها و.... استفاده نمایید.

هتل اوین نزدیک درکه تهران

اتاق های هتل اوین نزدیک به درکه تهران

 

در آخر ....

شما عزیزان می توانید با رزرو هتل در تهران از مکان های دیدنی از جمله درکه بازدید کنید و خاطرات به یاد ماندنی نیز برای خود به یادگار بگذارید. سایت های هتل آماده خدمات رسانی به شما دوست داران سفر می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: